INTREBARE:
In religia iudaica se pune accent pe faptul ca femeia sa fie curata trupeste (fecioara) in ziua nuntii?

RASPUNS:
Inainte de a incepe raspunsul meu, va recomand sa cititi si celelalte raspunsuri legate de casatoria si divortul iudaice, disponibile pe site-ul DvarTora. Va vor oferi o perspectiva mai ampla asupra acestui subiect si vor fi un bun punct de plecare pentru rezolvarea problemei pe care o ridicati in aceasta intrebare…

Conform legii mozaice, la momentul casatoriei, o femeie beneficiaza de un contract nuptial (numit ketuba), care garanteaza drepturile sotiei in cazul divortului sau a decesului sotului. Acest contract este redactat de obicei imediat inainte de casatorie si semnat de catre sot si de catre doi martori, ca parte din ritualul nuptial. Pe langa alte obligatii pe care sotul si le asuma la incheierea casatoriei exista si aceea de a plati (personal sau prin deducerea din proprietatea pe care o are) a unei sume de bani, in cazul divortului sau in cazul in care moare inaintea sotiei. Aceasta suma de bani este determinata in functie de statutul femeii la momentul casatoriei. Astfel, Tora prevede o suma de 200 de zuz pentru o mireasa virgina si de 100 de zuz pentru o mireasa care nu mai este virgina (fie datorita unei casatorii anterioare, cum este cazul unei vaduve sau unei divortate, fie datorita unui accident sau chiar datorita unor relatii sexuale premaritale).

In plus, o mireasa presupusa virgina si care se dovedeste, in noaptea nunti, a nu fi virgina, isi pierde dreptul de a primi banii stipulati in ketuba. In acest caz, cel putin teoretic, sotul are dreptul de a divorta, invocand mekah taut (in traducere literala: o „achizitie” facuta pe prezumptii eronate). Cu toate acestea, cazuri de acest gen sunt extrem de rare in zilele noastre.

O alta problema este aceea a anumitor casatorii care nu pot fi contractate deloc, conform legii mozaice, in situatia in care mireasa a avut, inainte de nunta, relatii sexuale de o anumita natura. Ma refer aici la relatiile sexuale ale unei femei cu un partener care nu i-ar fi putut deveni sot la momentul consumarii acestor relatii, datorita unei prohibitii a Torei. Spre exemplu, un kohen (urmas al lui Aaron si al preotilor ce indeplineau ritualul in Templul din Ierusalim) nu poate lua in casatorie o femeie care a avut relatii sexuale cu un ne-evreu. O astfel de casatorie este valabila post-facto, insa a priori ea nu poate fi contractata. Ca o paranteza, conform legii rabinice, orice femeie convertita la iudaism este presupusa ne-virgina si in consecinta nu se poate casatori cu un kohen.

Ca o concluzie, as putea spune ca iudaismul pune intr-adevar accent (cel putin in anumite cazuri) pe virginitatea miresei in noaptea primei casatorii.

Share This
Sari la conținut